maanantai 30. huhtikuuta 2018

Rv 10+0.

Viikot menee ihan kuin raketti. Pahoinvointi on hieman helpottanut ja fyysinen puuhastelukaan ei enää niin pahalta tunnu kuin alussa (työnteko). Varjona plussauksesta asti on ollut epämääräiset vuodot. Vain yksi viikko on ollut vuotamatta mitään, muutoin lähes päivittäin vähäsen kaikissa värikirjoissa. Odotan kovasti ensimmäistä ultraa, joka on reilun kahden viikon päästä. Vatsa kyllä kasvaa ja raskausoireita on, mutta vuotojen vuoksi pelottaa, onko kaikki kunnossa. Ensimmäinen neuvola on takanapäin. Siellä lähinnä keskusteltiin asioista. Verenpaine ok, hb ok, paino ok. Sain vs mittarin kotiin, lukemat ovat pysyneet ainakin näin alkumetreillä ihan hyvinä. Edellisessä raskaudessa minulla siis oli raskausajan diabetes, vaikkei minulla paino noussut silloin kuin 6kg, niin että synnytksen aikoihin painoni oli n. 61kg. Ongelma piilee kai geeneissä, koska lähisuvussani on 2-tyypin diabetestä, niin olen itsekin sille alttiimpi, mutta toistaiseksi se minulla on ilmennyt vain edellisessä raskaudessa. 

Raskaudesta ei tiedä vieläkään kuin asianosaiset. Odotellaan ultran yli kertomista. Lasten reaktiot jännittää minua, aikuisten ei, koska asiahan on täysin minun ja mieheni. 

Vappuasioita on kovasti ollut viime päivissä. On syöty tippaleipiä, munkkeja ja grillattu ruokaa ulkona. Ja saunottu ulkosaunassa. Tänään on määrä käydä hankkimassa torilta kaasupallo. Se on se jokavuotinen traditio. Hirveetä rahanhaaskuuta minun mielestä, mutta lapsen ilo on kyllä korvaamaton, vaikkei se yleensä ainakaan tämän aiheen parissa kestä kuin tyyliin kotiin asti. 🙈



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti