tiistai 5. helmikuuta 2019

Viime viikkoa kuvin.


Viime viikkoa kännykkäkuvin. 


Harvinaista herkkua minulle. Pääsin käymään toisen kerran elämässäni Arnoldsissa. Söin samanlaisen suklaadonitsin kuin ensimmäiselläkin kerralla ja unohdin, että pienin kuppi kahvia riittäisi kyllä. Rakastan suklaadonitseja. Olen tiiraillut kaupoissa donitsivuokia, että voisi itse kotona tehdä, mutta ei ole vielä tullut vastaan. Donitseja voi siis tehdä uunissa donitsipellillä, ilman mitään rasvassa keittämistä. Aion kokeilla, sitten joskus. 


Lumitöitä, melkein joka päivä ja välillä useamman kerran päivässä. Aerobista hyötyliikuntaa parhaimmillaan. 👌 Tyttö vaunuihin kuistille nukkumaan ja äiti on hyvä vaan ja urheilee 😁



Kolmannen teinipoikani kännykästä kuoli akku. Tilasin viikolla Teliashopista uuden luurin ja luonnollisesti piti käydä ostamassa uuteen luuriin sopivia lisukkeita. Ostin itselleni samanlaiset langattomat bluetooth kuulokkeet, mutta mustat. Powerista. Olivat tarjouksessa. 


Tilasin viime viikolla myöskin tuon Telia Dot-liittymän. Aikaisemmin minulla oli pakettiliittymä, jossa oli paljon puheminuutteja, viestejä ja rajaton netti. Nuo kaikki ovat olleet kuukausia aika turhia, koska soittelen todella vähän, en lähetä perinteisiä tekstareita oikeastaan ollenkaan ja nettiäkin käytän enimmäkseen kodin wifissä, koska olen tällä hetkellä enimmäkseen kotona vauvavuoteni kanssa. Kk-maksu oli jotain vajaa 30e/kk. Minulla oli kyllä tässä pakettiliittymän ja dotin välissä sellainen Telian "perusperus"-liittymä,  (6,90e/kk + käyttö), mutta siihen sisältyi niin hidas netti, että minun hermo ei kestänyt odotella sivujen latautumista sillä vauhdilla. Se oli 0,20 jotakin yksikköä jossakin ajassa.. ..ziisus että mulla on huono muisti :D Dotissa on sama idea, että maksan vain käytöstä, mutta netti on nopeampi (100Mt) ja hinta on kuitenkin max 1e päivä, eli lasku ei voi olla 31 euroa kuukaudessa enempää. Mun netin käyttö muualla kuin kotona on tällä hetkellä lähinnä saldon vilkaisua kauppareissulla. Jos joutuu odottelemaan asiointireissulla, saatan selata somet tai päivänlööpit läpi jne. Mutta silti, max euron päivä vaikka käyttöä jonakin päivänä tai päivinä tulee enempi. Eli ihan sama melkein kuin se mun alkuperäinen vajaan kolmenkympin pakettiliittymä, mutta ei mee hukkaan silloin kun ei oikeesti optioita käytä. 

Samalla tilasin uuden numeron, koska minä olen ihan tosi kypsä puhelinkauppiaiden soittelumäärään ja ikuiseen "kiitos, mutta ei kiitos, Siis todellakin ei kiitos, en tilaa"-jankuttamiseen. Jospa nyt hetken saisin olla rauhassa puhelinkauppialta, vaikka työtäänhän he vain tekevät ja ystävällisesti sanon kaikkeen kiitos ei ja yleensä ystävällisesti kauppaamisen lopettavat. Dotin sovelluksesta nappasin numeron myös salaiseksi. Sovelluksesta pystyy  muuttamaan liittymän asetuksia helposti ja tarkkailemaan datan kulutusta ja puheluiden + viestien määrää vaivatta. Tosi kätevää! Laskutus hoituu tililtä automaattisesti. Tosi helppo. Tää on muuten ilmainen mainos Telialle. Mulla ei ole sponsoridiilejä Telian kanssa, vaikka toki semmoinen kelpaisi! 😋



Tämmöstä mulla ei ole vielä koskaan ollut, lapsilla on kyllä noita ollut, mutta en ole raaskinnut itselle aikaisemmin hankkia. Buffi. On kyllä hyvä ja lämmin. Tuo väri on ihana. Budgetsportista löysin. Espanjassa ommeltu meidän pohjolan kylmiin keleihin. Kyllä  nyt kelpaa lumia työnnellä.


Perjantaina meillä oli pakastepizzaperjantai. Grandiosan Meat Loversia ja Chicken bbq. Nuo on meidän suosikit pakastepizzoista. Leikataan slaisseksi ja syödään kaikkia vaihtoehtoja. Ei tarvii valita minkä pizzan syön, syön kaikkia pizzoja mitä on tarjolla. 😁

Äidin pienin rakas <3


Pieni tyttöseni on ollut kaikissa viikon tapahtumissa mukana, myös Arnoldsissa ja ostamassa isoveljen kännykkään tarvikkeita, paistanut pakastepizzat meidän kanssa ja ollut lumitöissä vaunuissa mukana. Minä häntä niin rakastan. 💖 Tyttö on nyt reilun 2kk ikäinen ja olen ollut pisimmillääm 1h30 pois hänen luotaan, silloin kävin vauvan isosiskon kanssa hänen koulussa arviointikeskustelussa. Mulla ei ole kiire nyt mihinkään tästä viereltä. 😊 Sen olen huomannut tässä varttuneempana äitinä, että nuorempana sitä oli jos jotakin menoa ja tarvitsi omaa aikaa. Mihin lie kadonnut tuo kaikki, kun nyt mä haluan olla tässä vaan, tehdä asiat yhdessä ja minä nautin tästä kaikesta! Lapseni ovat siis syntyneet; 2001, 2003, 2005, 2009 ja 2018. Vanhimmat ovat poikia, nuorimmat tyttöjä. Lapset kasvaa niin äkkiä. 

Sellainen viikko ja olen siitä kiitollinen. :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti