keskiviikko 8. toukokuuta 2019

Toukokuun alun kuulumisia

Hyvää alkanutta Toukokuuta. 

Viimeksi kirjoittelin, että osallistun huhtikuun loppupuolella AMK esivalintakokeeseen. Kyseessä oli siis Soteli-esivalintakoe. Sain siitä 50,4 pistettä. Ei hajuakaan pääseekö tuolla jatkoon kohti  kesäkuun alun varsinaista valintakoetta. Koe oli helppo ennakkomateriaalin ja äidinkielen osalta, matikka ei ole minun vahvinta lajia, eikä englanti, joten niistä tuli aika vähän pisteitä. Tämä asia siis elää jossain takavasemmalla vielä muutaman viikon odottaen ratkaisua, johon en voi enää vaikuttaa.

Mutta sitten. Olette varmaan kuulleet Curly Girl Metodista? Minä aloin siihen. Facebookista löytyy Curly Girl Suomi niminen ryhmä, josta löytyy tietoa asiasta runsaasti. Omat hiukseni on aina olleet hieman laineikkaat. En nyt tiedä onko tavoitteenani mieletön kiharapilvi, mutta viikon metodia noudattaneena olen huomannut, että synnytyksen jälkeinen sulkasato loppui kuin seinään! Hiuksia ehti tippua noin 4 viikkoa kun aloin tähän CG-metodia noudattamaan. En tiedä olisiko sulkasato loppunut muutenkin, vai auttoiko metodi, mutta olen tyytyväinen. Lisäksi hiuksen kunto on parantunut jo tässäkin ajassa. Voin myöhemmin laittaa "ennen jälkeen" kuvia. Olen melko innoissani tästä harrastuksesta. Juuri tällä hetkellä tässä kirjoittelen pellavansiemengeeli cast päässäni. 

Liikuntapuoliasiaa. Lenkkarini viuhuu näköjään säännöllisesti  lastenvaunuja työntäen n. 120-150km kuukaudessa. Ei huono. Se 500km kävellen / vuosi tavoite on mahdollista jo syyskuuhun mennessä. Mieleni on alkanut myöskin halajamaan takaisin saliharrastukseen ja työhön paluun kannalta se olisikin järkevää, koska työni on melko fyysistä ja tarvitsen lihaskuntoa- ja voimaa. 

Kello on kohta puoli kahdeksan aamulla ja minun on aika alkaa marssittamaan matalia ihmisiä kohti oppivelvollisuutta. Kesälomiin on aikaa enää alle kolme viikkoa. Luojan kiitos! 

Aurinkoisia päiviä kaikille!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti